Dr. sc. Romana Lekić naglasila važnost promjene u klasičnom menadžmentu u turizmu

Pomoćnica dekana za studije turizma na Yammat FM-u govorila o potrebi za vrhunskim visokoobrazovanim kadrovima s područja menadžmenta i marketinga turističke destinacije.

Tekuća 2017. godina je definitivno najuspješnija turistička godina u Hrvatskoj, s obzirom da se obaraju rekordi, ne samo u noćenjima i broju gostiju, nego i u segmentima potrošnje, restoranima i ostalim segmentima turističkih ponuda i sadržaja. U ukupnom broju dolazaka i noćenja strani su turisti ostvarili 4,1 milijun dolazaka i 28,2 milijuna noćenja, što je rast od čak šest posto. Strategijom razvoja turizma do 2020. predviđeno je 14,2 milijarde eura prometa od turizma. Samim time će se povećati potražnja za radnom snagom u turizmu, posebice za turističkim menadžerima i visokoobrazovanim djelatnicima.

„Hrvatsko i regionalno tržište danas su više nego ikada u potrazi za vrhunskim visokoobrazovanim kadrovima s područja menadžmenta i marketinga turističke destinacije te upravljanja doživljaja u turizmu. Upravo bi ti kadrovi trebali donijeti inovativna i praktična znanja te biti spremni dati odgovor na moderne poslovne izazove i biti kompetentni preuzeti najveću odgovornost na upravljačkim pozicijama u turističkom sektoru.“, kaže dr. sc. Romana Lekić.

Dr. sc. Lekić napomenula je i da klasični menadžment u turizmu zahtjeva promjene. „Mi trebamo lidere, nositelje promjena. Trebamo one koji će stvarno biti u stanju motivirati i pokrenuti jer je turistička destinacija sada pozornica, središte događanja i mjesto susreta. Novi gost je osviješten, stoga je važno znati što ćemo tom gostu ponuditi. To su posebni oblici turizma koji se razvijaju sustavno. To je proces koji se ne može napraviti od danas do sutra, zato je potrebna cijela metodologija. Zbog toga nam trebaju školovani stručnjaci koji će to biti u stanju odraditi. Naravno, ne sami, već timski kroz motivaciju cijele turističke destinacije i svih dionika u destinaciji.“, ističe pomoćnica dekana za studije turizma na Bernaysu.

Cijela priča, navodi dr. sc. Lekić, trebala bi krenuti iznutra. Turizmu nedostaje kreativno povezivanje s drugim industrijama. Također, obrazovni sustav u turizmu dosada se nije pokazao kvalitetnim, no zadnjih se godina otvorio niz mogućnosti, zahvaljujući kojima će nove generacije mladih ljudi turizmu pristupati na drugačiji način. „Turizam budućnosti treba stručnjake koji će biti sposobni i educirani analizirati, interpretirati i neposredno djelovati u globalnom razvoju turističke destinacije.“, zaključuje dr. sc. Lekić.