STUDENTSKI POGLED: Studentica turizma Dora Androić donosi dojmove s terenske nastave

„Razvoj kontinentalnih turističkih destinacija ne ovisi samo o radu TZ-a već i o nizu drugih faktora poput smještajnih kapaciteta, ugostiteljskih objekata, manifestacija i prometne infrastrukture."

21. svibnja 2019.

FOTO: Dino Novak

Studenti prve i druge godine turizma na Bernaysu u sklopu terenske nastave pod vodstvom profesorice dr. sc. Romane Lekić i Karla Kolesara posjetili su Ludbreg, Varaždin, Ivanec i Lepoglavu. Studentica prve godine preddiplomskog studija turizma, Dora Androić donosi nam svoja iskustva u nastavku:

„Terensku nastavu započeli smo posjetom Restauratorskom centru i dvorcu u Ludbregu. Posjetili smo i župnu crkvu i prostorna svetišta te smo zaključili kako Ludbreg ima zanimljiv turistički proizvod u obliku hodočasničkog turizma, ali da  se zbog nedovoljno smještajnog kapaciteta jako teško može nastaviti razvoj destinacije. Zbog vremenskih uvjeta nismo bili u mogućnosti posjetiti projekt arheloškog parka koji je u procesu realizacije, ali smo to nadoknadili razgovorom uz kavu o problemima koje vode kontinentalne turističke zajednice.

Nakon posjeta Ludbregu, centru svijeta, krenuli smo prema Varaždinu gdje smo saznali kako je Varaždin izgradio svoj brend, koliko je važna suradnja između turističkih zajednica u Hrvatskoj, ali i izvan nje. U obilasku pod nazivom „Drugačiji Varaždin“ vidjeli smo jedno od Varaždinskih dvorišta, ukrašeno različitim rukotvorinama napravljenim od starog alata, potkova i željeza. Kroz razgovor s djelatnicima TZ dotaknuli smo se pitanja smještajnih kapaciteta i njihove velike važnosti za daljnji razvoj turizma. Jedan od vodećih problema kontinentalnih turističkih zajednica je taj što dovode veliki broj posjetitelja kroz razna događanja i manifestacije, ali ne ostvaraju dovoljno veliki broj noćenja kao područja na Jadranskoj obali stoga ne mogu konkurirati na turističkom tržištu.

Ručak u restoranu „Grešna pilnica“ otkrio nam je kakvog je okusa lokalna kuhinja, a studenti su osim domaćeg krumpira i mesa imali priliku probati heljdinu juhu s vrganjima kao i heljdinu zlevku. Na taj način shvatili smo kako kroz gastronomski okvir upotpuniti turistički proizvod.

U drugom dijelu terenske nastave posjetili smo TZ grada Ivanca, grada u podnožju Ivančice. Ivanec svoje ime gradi kao grad planinarskih puteva, a u sklopu projekta „Ivanečki mlinarski put“ uređeni su određeni lokaliteti prve turističke šetnice. Studente su, osim domaćina TZ, dočekali i vitez Ivanec s rudarom, koji su na sebi nosili tradicionalne nošnje, kostime napravljene kao što su nekada u prošlosti nosili rudarska četa i vitezovi Ivanovci.

Na putu do Lepoglave posjetili smo jedan od Ivanečkih mlinva gdje smo mogli degustirati kolače s domaćim brašnom, ali i saznati kolika je bila važnost mlinova u prošlosti. Jedna od velikih problema kontinentalnih turističkih zajednica je nedovoljan broj radnoga kadra. TZ Bednja već nekoliko godina traži direktora TZ, ali nitko se nije javio dok je u TZ grada Ivanca zaposlena samo jedna osoba.

Zadnja destinacija koju smo posjetili bila je Lepoglava gdje smo vidjeli poznati hrvatski zatvor, Lepoglavu. To je jedini zatvor u Republici Hrvatskoj koji ima svoj restoran u kojem su zaposlenici zatvorenici. S obzirom na to da je Lepoglava također poznata i po svojoj čipki, dolaskom u TZ dočekale su nas čipkarice koje su pričale o povijesti čipke, čipkarica i o njihovoj važnost kroz povijest. Nekoliko studenata probalo je isplesti čipku, dok se ostataku ipak više svidjelo promatranje poludragog kamenja pod mikroskopom, ali i odvajanje zlata od zemlje.

Na ovoj terenskoj nastavi saznali smo s kojim problemima se susreću kontinentalne turističke zajednice i na koje načine ih zaposlenici rješavaju. Osim predivnog krajolika i dobre prometne povezanosti, sve četiri destinacije imaju bogatu kulturnu i povijesnu baštinu, ali i kvalitetne priče s kojima grade svoj brend. Hoće li njihov daljnji razvoj biti moguć ne ovisi samo o njihovom trudu i radu nego i o nizu drugih faktora kao što su smještajni kapaciteti, ugostiteljski objekti, manifestacije i događanja te prometna infrastruktura. Osim posjeta turističkim zajednicama i turističkim atrakcijama doživjeli smo ovaj kraj i kroz autohtone okuse kuhinje koji su važan faktor za gradnju nacionalnog branda.“

Dora Androić, studentica prve godine preddiplomskog studija „Menadžment i marketing turističke destinacije“